Ceva pe cultură din documentul strategic „Alegerea Europei – orientări politice pentru Comisia Europeană 2024-2029”?
Din planul politic al Uniunii Europene pentru perioada 2024-2029 am căutat să vedem unde ne-am integra noi, cu zona culturală. Am găsit capitolul „Protejarea democrației europene și statului de drept”, unde intră și industriile culturale și creative, cu temele deja...
Studiu #meseriileviitorului: motivațiile în carieră și așteptările la locul de muncă ale Generației Z (Gen. Z)
Am găsit un studiu recent (septembrie 2023) care a chestionat peste 1.000 de debutanți în carieră din generația Z care lucrează la companii mijlocii și mari din SUA pentru a înțelege perspectivele și comportamentele care conduc la luarea deciziilor în carieră ale...
Statistici culturale în Uniunea Europeană / Culture statistics – cultural employment in EU
În 2022, ocuparea forței de muncă în domeniul cultural a reprezentat 3,8 % din totalul angajării în UE, (echivalent cu 7,7 milioane de persoane), variind de la 1,5 % în România la 5,4 % în Țările de Jos. În general, ocuparea forței de muncă în domeniul cultural a...
Patrimoniu cultural și natural, marca Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23
Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 a luat naștere în anul 2010 la inițiativa multiplului campion european, mondial și olimpic la kaiac-canoe, Ivan Patzaichin, împreună cu arhitectul Teodor Frolu, din dragoste pentru Deltă, tradiție și natură, și din dorința de a...
13 acceleratoare din România pentru fondatorii de startup-uri
Oana Coșman de la Start-up.ro a strâns o serie de acceleratoare din România și programe destinate startup-urilor la care vă puteți înscrie în acest an: Innovation Labs, Techcelerator, StepFWD, Commons Accel, Orange Fab, F&B Business Accelerator, ADRVEST Accel by...
Strategie de Dezvoltare Culturală a municipiului Baia Mare 2015-2030
„Strategia de Dezvoltare Culturală a Municipiului Baia Mare 2015-2030” a fost creată în contextul aplicării orașului Baia-Mare pentru titulatura de Capitală Europeană a Culturii 2021. Orașul s-a aflat pe lista finală de patru orașe din România. În 2030, Baia Mare ar...
Strategia „Cahul – capitala cultural-creativă a Republicii Modova, 2022-2030”
Strategia „Cahul – capitala cultural-creativă a Republicii Modova, 2022-2030” este un document depolitici publice al Administrației Publice Locale (APL I) Cahul elaborat participativ, care constituie baza planificării și intervențiilor culturale prioritare.Strategia...
Raport privind „Situația teatrelor în statele membre UE”
Programul anual de lucru 2020 pentru implementarea Programului Europa Creativă prevede o acțiune privind „Sprijinul sectorial pentru sectorul teatrului” sub forma unui studiu general, ale cărui rezultate sunt prezentate în acest raport, lansat în iunie 2022. Se...
Propunerea pentru Cultură în programul de guvernare 2021-2024
:MINISTERUL CULTURII Impactul activităţii sectoarelor cultural-creative din România, în anii în care economia este sănătoasă şi nu combaterea efectelor pandemiei este preocuparea prioritară, reprezintă aproximativ 3,6% din PIB şi vizează nu doar populaţia ţării, ci...
Cultura din Planul Național de Relansare și Reziliență al României
Regăsiți mai jos documentul dedicat culturii din Planul Național de Relansare și Reziliență al României, cu un buget de 449 de milioane de euro. PNRR propune 3 reforme și 7 investiții pentru a răspunde provocărilor și a propulsa turismul de destinație, cu un buget...
Sectoarele culturale și creative din Europa postCOVID-19
Sectoarele culturale și creative (SCC) au fost puternic afectate de consecințele pandemiei COVID-19. Un studiu din februarie 2021 al Departamentului pentru politici structurale și de coeziune, Direcția Generală Politici Interne de la Parlamentul European, analizează...
Strategia patrimoniului cultural european pentru secolul XXI
Strategia patrimoniului cultural european pentru secolul XXI trebuie privită pe fundalul schimbărilor care s-au produs în privinţa conceptului de patrimoniu, care îşi are rădăcinile în însăşi istoria Europei, în special în secolele XVIII şi XIX. Poate fi util să facem...
Cultura în criză – studiu UNESCO
Prin acest „Ghid de politici pentru un sector creativ rezilient”, UNESCO oferă îndrumări practice factorilor de decizie politică în timp ce aceștia luptă pentru includerea industriilor culturale și creative în planurile de redresare socială și economică. Pentru a se...
Clearing rights in collections_webinar
This webinar by Europeana focuses on exploring the copyright and licensing issues associated with clearing rights for online use of cultural heritage objects. In this webinar, guest speaker Naomi Korn, and Ariadna Matas and Maša Škrinjar from the Europeana Foundation,...
Raport: ghidaj privind sisteme financiare reziliente pentru industrii culturale și creative @ Creative FLIP
Creative FLIP a publicat în iunie 2020 un raport de analiză care vizează un ecosistem de acces la finanțe mai rezistent la crize pentru sectoarele culturale și creative. Raportul elaborat de Sylvia Amann, expert senior FLIP creativ în finanțe pentru ICC care,...
Internet Universality Indicators sau Indicatori ai universalității internetului @ UNESCO
Internetul este mult mai mult decât tehnologia digitală; este, de asemenea, o rețea de interacțiuni economice și sociale șirelații. Ca atare, acest lucru a arătat potențial de a permite drepturile omului, de a împuternici indivizii și comunitățile,și de a facilita...
#culture2030goal – Agenda 21
Campania #culture2030goal, organizată de United Cities and Local Governments (UCLG) a lansat o declarație privind cultura și pandemia COVID-19. „Odată cu lumea cu care se confruntă astăzi pandemia COVID-19 și cu necesitatea de a ne reconstrui mâine societățile,...
Cultura, al patrulea pilon al sustenabilității
„Dezvoltarea durabilă poate fi definită ca un progres care răspunde nevoilor prezentului, fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi.” (Agenda 21 Culture) Această definiție a fost dezvoltată în anii 1980 pe baza a trei...
Raport de evaluare: Mecanismele de finanțare publică
Raportul, de către Centrul pentru Legislație NonProfit, își propune să pună în discuție problema finanțării publice a activităților nonprofit (din bugetele publice locale sau naționale) printr-o analiză cât mai completă a datelor existente privind o parte a diverselor...
Digital Toolkit for Arts and Culture @ Arts Council
Cei de la Arts Council England ne pun la dispoziție un minunat material cu resurse, sfaturi și articole destinate practicienilor care doresc să îmbunătățească produsele și serviciile digitale existente sau să dezvolte unele noi. Make digital work! Digi Toolkit Book...
Propunere de politică publică privind statutul artistului
Propunere de politică publică: Consolidarea unui statut societal al artistului, autorului, creatorului în România Acest document de propunere de politică publică urmărește formatul propus prin HG 775/2005 și este o versiune compactă, respectând rigorile standard...
Strategia pentru cultură și patrimoniu național 2016-2022, neadoptată
Pentru că am aflat (la un eveniment din septembrie 2019) că se pregătește o nouă strategie culturală națională, cea anterioară fiind îndelung citată dar niciodată avizată, vă invităm totuși să citiți mai jos Strategia pentru cultură și patrimoniu național 2016-2022,...
Profesii liberale care nu se înregistrează în registrul comerțului
Dacă ești: arhitect, conservator, restaurator, consilier în proprietate industrială, evaluator autorizat, sociolog, psiholog, specialist în domeniul amenjării teritoriului și urbanismului, atunci ai profesie liberală. Dacă nu, nu 🙂 Asta ca să risipim confuzia conform...
30 de ani de capitale europene ale culturii
Acest raport monitorizează titulatura de capitală europeană a culturii de la înființarea sa, în 1985. Capitals Culture 30 Years by Oana Ionita Nasui on Scribd
Dosarul de candidatură care i-a adus Timișoarei titlul de Capitală Europeană a Culturii 2021
Sperăm că l-ați citit deja; dacă nu, îl regăsiți mai jos. Stați la curent cu parcursul programului Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2021 aici. Timisoara 2021 by Oana Ionita Nasui on Scribd
Management cultural / artistic în contexte internaționale, un studiu generos din 2017
Găsiți mai jos un studiu (EN) din 2017, cu experți de la Universitatea din Hildesheim, Germania, asupra punctelor de vedere ale managerilor de artă / culturale din jurullume cu privire la profesia lor, condițiile de muncă, actualeprovocări, competențe necesare și...
Ghidul evaluatorului de proiecte culturale la Administrația Fondului Cultural Național
Materialul de față a fost realizat ca răspuns la solicitările și notificările transmise deopotrivă de către operatorii culturali și de către experții evaluatori. Prin acest ghid Administrația Fondului Cultural Național dorește să ofere o platformă de referință care să...
Prima și a doua Strategie culturală a Bucureștiului
În contextul pregătirii Bucureștiului pentru participarea la concursul privind titlul de capitală europeană a culturii 2021, a fost creată în 2014 o Strategie culturală a orașului, pe o perioadă de 10 ani, prima de acest fel, de către Asociația PostModernism Museum,...
Spillover effect sau efectul de propagare al industriilor creative
În 2012, Comisia Europeană a făcut pentru prima dată un subiect al agendei sale din efectele de propagare („spillover effect”) al artei, culturii și industriilor creative. Parteneriatul european de cercetare privind difuzările culturale și creative (European Research...
Tendințe ale comportamentului filantropic al populației și sectorului de afaceri @ ARC România
Studiul „Tendințe ale comportamentului filantropic al populației și sectorului de afaceri" este produs de Asociatia pentru Relații Comunitare (ARC) și face parte din proiectul „Harta Resurselor” finanțat prin granturile SEE 2009-1014 în cadrul Fondului ONG în România....
România 2017. Sectorul neguvernamental – profil, tendințe, provocări @ FDSC
Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile lansează studiul ”România 2017. Sectorul neguvernamental – profil, tendințe, provocări”, o încercare de a observa și a defini dimensiunea și dinamica sectorului neguvernamental din România în perioada 2010 – 2016. Studiul...
Cultural Heritage Counts for Europe – Patrimoniul cultural contează pentru Europa
Institutul Național al Patrimoniului (INP) anunță lansarea în România a sumarului executiv al studiului de mare valoare „Cultural Heritage Counts for Europe – Patrimoniul cultural contează pentru Europa”, realizat de un consorțiu european alcătuit din organizații din...
Cultural and Creative Cities Monitor 2017
https://youtu.be/XrTuLJacOEo Un instrument foarte interesant lansat de Comisia Europeană în vara lui 2017, „Monitorul orașelor culturale și creative” / „Cultural and Creative Cities Monitor” selectează 168 de orașe din 30 de țări europene și le analizează prin filtre...
Design thinking pentru cartierele de afaceri din nordul Bucureștiului
Coelgii de la Urban INC / Odaia Creativă și Kaleidoscop Nordic au creat un studiu, finanțat de EEA Grants prin Fondul pentru Relații Bilaterale, folosind metode de design thinking pentru problemele de mobilitate pentru cartierele de afaceri din nordul Bucureștiului,...
Ghidul cultivatorului de visuri, caiet de lucru pentru managementul proiectelor mici, cu răsturnări interesante
Dora / Minodora Cerin, manager cultural și co-fondator Formare Culturală, „dă din casă”: comandă pe www.traiestecreativ.ro „Ghidul cultivatorului de visuri, caiet de lucru pentru managementul proiectelor mici, cu răsturnări interesante”. Dacă ești în București pe 30...
Kit pentru afaceri creative
Programul Antreprenor in Industrii Creative a lansat în 2013 Kit-ul de Afaceri in Industrii Creative, un complex de instrumente de lucru online conceput pentru a veni în sprijinul tinerilor care doresc să-și deschidă un business in industrii creative. Acesta...
Teaser: A patra revoluție industrială, o carte a președintelui World Economic Forum, Klaus Schwab
Roboți inteligenți, mașini fără șofer, upgrade-ul creierului uman prin neuro-tehnologie, editare genetică...schimbări imense și de o viteză amețitoare se întâmplă peste tot în jurul nostru. Profesorul Klaus Schwab, fondator și președinte al World Economic Forum, este...
Material: diversitatea manifestărilor culturale în era digitală
UNESCO a adoptat încă din 2005 (cu intrare în vigoare în 2007) Convenția privind dreptul la diversitatea culturală și a tehnologiilor digitale. Două profesoare, doamna Hanania și doamna Norodom (din Brazilia și Franța) au adunat în documentul de față studii teoretice,...
Study case: impactul economic al industriilor creative în UK
Un document creat de Departamentul pentru Cultură, Media și Sport din UK despre impactul economic al industriilor creative în UK. Interesant de văzut: ce sunt industriile creative pentru ei, câte joburi au fost generate și câți bani au „intrat” în economie din partea...
Workshop filmat: Cum să îți orgnizezi și să âți finanțezi un proiect cultural
Un workshop în parteneriat cu Centrul MORA – Studii de caz: platforma Modernism.ro, Năsui colecție & galerie, PostModernism Museum, Sibiu Capitală culturală europeană 2007, Strategia culturală și creativă a Bucureștiului 2015-2025.– Ce sunt industriile creative–...