Coelgii de la Urban INC / Odaia Creativă și Kaleidoscop Nordic au creat un studiu, finanțat de EEA Grants prin Fondul pentru Relații Bilaterale, folosind metode de design thinking pentru problemele de mobilitate pentru cartierele de afaceri din nordul Bucureștiului, în special zonele Dimitrie Pompeiu și Pipera.
Pentru Urban INC, metodele de design thinking se traduc prin gândire centrată pe rezolvarea problemelor complexe, cu scopul de a determina schimbări majore din punct de vedere comportamental, politic și social. Kaleidoscop, ca birou de arhitectură, se angajează în procese participative și de proiectare, ambele centrate pe utilizator, abordând provocările urbane prin metode inclusive.
S-au studiat problemele din cartierele Pipera și Dimitrie Pompeiu din București, probleme evidente, dar insuficient exprimate, la scara de orașului.
Deși 88.000 oameni fac naveta zilnic către aceste două zone, situate una în proximitatea celeilalte, problemele de infrastructură și de mobilitate nu au fost încă tratate, cel puțin nu într-un mod satisfăcător. Investițiile majore de infrastructură planificate (extinderea metroului, reabilitarea liniilor de tramvai, dezvoltarea de piste pentru biciclete) sunt pe termen mediu și lung, finalizările plasându-se între anii 2023 și 2030. Pe termen scurt și din punct de vedere al realității de zi cu zi, companiile și angajații se confruntă cu provocările care rezultă din decalajul dintre investițiile publice și private și lipsa unui model integrat de planificare integrată: accesibilitate și mobilitate redusă, creșterea timpului de deplasare la / de la locul de muncă, trasee de calitate scăzută pentru pietoni, alternative reduse de transport în comun, loc de parcare limitat.
Acestea vin împreună cu un impact mare asupra productivității economice, cum ar fi costul de oportunitate al timpului (București a urcat în 2017 5 locuri pentru a deveni al 5-lea cel mai congestionat oraș din lume conform indicelui de trafic Tom Tom și numărul 1 în topul celor mai aglomerate orașe ale Europei, depășind Istanbul), dificultățile în menținerea forței de muncă sau relocarea (către partea central-vestică, undele clădirile de birouri sunt mai bine deservite).
Mai multe detalii găiți în studiul de mai jos (în limba engleză). Mulțumim prietenilor de la Urban INC pentru oportunitatea și acceptul preluării informațiilor și materialului.