Ultimii ani au adus în prim plan nevoia acută de profesionalizare sau reconversie a multor segmente culturale și creative din România. Specializarea anumitor discipline în diferite arii culturale (comunicarea, financiarul ș.a.), apariția joburilor noi (manager cultural, PR cultural, curator, organizator de festivaluri etc.) au forțat piața de muncă să se specializeze sau să nu performeze. COR (Codul Ocupațiilor din România) sau codul CAEN (clasificarea statistică națională a activităților economice din România) nu reușesc încă să țină pasul cu standardizarea acestor noi ocupații.

Pe de altă parte, cursurile facultăților din România (vocaționale sau teoretice) nu abordează sau conțin tangențial noțiuni pentru dezvoltarea de competențe specifice în sectorul cultural. De asemenea, curriculumul universitar nu deține o puternică componentă practică, de exemplu prin prezența constantă a unor lucrători activi în instituțiile de profil (manager instituție culturală or companie cu obiect de activitate obiectele artistice, manager proiect cultural, comunicator specializat în sectorul cultural etc.). Astfel că doar module independente de profesionalizare pot completa informațiile academice și pot duce la un potențial avantaj competitiv pe piața de muncă de profil, prin diminuarea diferențelor sociale și informaționale dintre școală (studiile absolvite) și muncă (activitatea profesională).

Ca una dintre posibilele soluții, programul independent Formare Culturală, inițiat în 2012, a început să implementeze, prin intermediul unor traininguri specializate și a unor sesiuni de consultanță aplicată, conceptul de „experiență formalizată” în formarea profesională în proiecte culturale și creative. Programul aduce profesioniști și practicieni din medii culturale și creative  – ca traineri și consultanți – laolaltă cu cei care lucrează sau aspiră să lucreze în aceste medii.

Atelierele, cursurile și sesiunile de consultanță sunt susținute de traineri cu experiență de 10+ ani în domeniul abordat. Trainingurile sunt fie direcționate spre subiecte generale (finanțări, management cultural), fie focalizate pe comunități creative și industrii culturale (arte vizuale, film, teatru, design și hand-made, biblioteci etc.). Locurile de desfășurare ale cursurilor sunt alese în funcție de profilul de lucru al programului sau business-ului din locație și de experiența profesională a managerilor acestora.
Facebook: http://www.facebook.com/FormareCulturala
LinkedIn Profile: http://linkedin.com/company/formare-culturala

#formareculturala

@FormareCulturala

 E timpul