Înscrie-te la newsletter aici să afli când va fi programat trainingul, într-una din cele două sesiuni anuale, primăvară și toamnă. Oricând poți alege varianta one-to-one.
Pentru cine
Cursul se adresează tuturor celor care doresc să se specializeze în domeniul cultural: dans, muzică, teatru, film, fotografie, multimedia, pictură, sculptură, editorial (carte şi reviste), arhitectură, design, noile media, instalații, performance.
Află ce tipuri de fonduri pot fi accesate în funcție de structura juridică pe care o ai, ce sunt campaniile de strângere de fonduri, cum arată un buget, ce reguli intervin în redactarea lui, cum se regăsesc bugetul și cheltuielile planificate în conținutul unui dosar de prezentare, respectiv în structura unui proiect.
Cu ce rămâi la final
– participanții redactează planuri financiare ale unui proiect considerat studiu de caz, asupra cărora primesc individual feed-back din partea formatorului
– formatorii prezintă studii de caz ale unor bugete realizate şi implementate pentru proiecte culturale din domenii variate, în care au fost implicați direct
Cursul are un format informal, cursanții fiind încurajați să se cunoască, să facă schimb de experiență și să găsească soluții practice pentru proiectele la care lucrează sau pe care urmează să le deruleze.
Conținut
– Misiunea organizației și tipurile de fonduri ce pot fi accesate pentru realizarea ei (locale, naționale, europene, internaționale)
– Ce sunt campaniile de strângere de fonduri și cum ne informăm pentru a demara o astfel de campanie
– Ce este un buget, ce reguli intervin în redactarea lui
– Cum se regăsesc bugetul și cheltuielile planificate în el în conținutul unui dosar de prezentare, respectiv în structura unui proiect
- surse variate de finanțare (publice, private, crowdfounding)
- marketing și finanțare: cum atragem sponsori sau donatori
- responsabilul financiar versus contabil, echipa financiară
- exemple de planuri financiare (surse de venituri și cheltuielile prevăzute)
- organizații suport și donatorii individuali
- parteneriatele media (alte surse atipice de acoperire a cheltuielilor)
- voluntarii și importanța acestora în economia culturii
- managementul riscului în proiecte culturale
Formatori
Între 1999-2004 şi respectiv din iulie 2009 şi până în prezent lucrează în sectorul nonguvernamental pentru asociații culturale şi uniuni profesionale din domeniul teatrului, dansului contemporan, educaţiei creative şi politicilor culturale (Teatrul Act, EcumEst, UNITER, Proiect DCM, Persona). Expert cultural – membru evaluator în comisia de Mobilitate culturală pentru programul Sibiu – Capitală Culturală Europeană 2007, preşedinte al comisiei de experţi evaluatori pentru linia de finanţare „Fondul Cultural Naţional 2005” – comisii create pe lângă Ministerul Culturii şi Cultelor în 2005. Primul director al Administrației Fondului Cultural Național, finanţator naţional pentru proiecte culturale şi editoriale (septembrie 2005 – iulie 2009). Membru fondator al Asociaţiei Operatorilor Culturali din România, expert AOCR, 2012. Profil Linkedin
Amalia Alexandru
Amalia este licenţiată a Facultăţii de Litere și activează în sectorul cultural din 2005, având experienţă în scrierea şi implementarea proiectelor culturale, în susţinerea trainingurilor despre sustenabilitatea iniţiativelor culturale şi modalităţile de comunicare eficientă a proiectelor.
A colaborat cu numeroase organizaţii nonguvernamentale pentru implementarea unor activități educative originale, ce vizau o abordare creativă a patrimoniului.
În perioada 2006-2013 a conceput și a organizat programe de formare profesională din cadrul Centrului de Pregătire Profesională în Cultură iar din 2013 este formator în cadrul programului de traininguri și consultanță în industrii culturale și creative Formare Culturală.