Studiul își propune să cartografieze spațiile culturale independente din București, concentrându-se pe fenomenul recent al barurilor, teraselor și restaurantelor care găzduiesc activități culturale, alături de instituțiile culturale tradiționale; prin intermediul a 23 de interviuri cu reprezentanți ai agenților economici și ai instituțiilor culturale implicate în organizarea spațiilor de agrement, se analizează identitatea acestor spații culturale hibride, profilul consumatorilor lor și relația dintre artiști, operatorii economici și public, evidențiind cum aceste locuri servesc nu doar ca site-uri de consum cultural, ci și ca spații pentru interacțiune socială, creativitate și exprimare, redefinind consumul cultural din medii formale în medii informale și familiare.
Highlight: În plus, aceste spații joacă un rol esențial în stimularea implicării comunității, socializării și împărtășirii valorilor și practicilor culturale, acționând ca puncte de întâlnire pentru indivizi care își formează și exprimă preferințele culturale comune, modelând astfel culturi de gust în cadrul comunităților lor; de asemenea, aceste spații servesc ca huburi pentru crearea de rețele și dezvoltarea relațiilor, în special în sectorul cultural independent, unde soluțiile inovatoare și colaborările prosperă, susținând atât inițiativele artistice, cât și pe cele de afaceri, contribuind astfel la diversitatea peisajului cultural din București prin oferirea unor experiențe de consum alternative, uneori subterane, care contestă noțiunile tradiționale de consum cultural.
Materialul poate fi consultat aici