Ghidul „Buying Social” al Comisiei Europene subliniază importanța integrării considerentelor sociale în achizițiile publice, având ca scop să ajute cumpărătorii publici să valorifice puterea lor de cumpărare pentru a obține rezultate sociale pozitive, precum promovarea ocupării forței de muncă, incluziunea socială și respectarea standardelor de muncă, oferind strategii practice, studii de caz și bune practici pentru a facilita achizițiile publice social responsabile (SRPP), în special în contextul redresării după pandemia COVID-19.
Highlight: Achizițiile Publice Social Responsabile (SRPP) urmăresc obținerea de rezultate sociale pozitive în achizițiile publice, necesită alinierea la legislația UE și acorduri internaționale, includ studii de caz pentru implementări eficiente care impactează piețele conștiente social și sprijină economiile locale, implică consultarea părților interesate pentru identificarea nevoilor și îmbunătățirea practicilor, necesită evaluare continuă pentru asigurarea responsabilității și progresului, devin cruciale în contextul redresării după COVID-19 pentru a aborda inegalitățile sociale accentuate de pandemie și subliniază importanța utilizării strategice a achizițiilor publice, care reprezintă peste 14% din PIB-ul UE, respectând în același timp cadrul legal existent pentru protejarea cumpărătorilor și furnizorilor.
Materialul poate fi consultat aici