Un studiu de cercetare realizat de EY România în parteneriat cu Asociația pentru Relații Comunitare și HOSPICE Casa Speranței analizează facilitățile fiscale care permit companiilor să direcționeze până la 20% din impozitul pe profit către organizații non-profit. Deși conștientizarea acestei facilități a crescut, modificările legislative au redus numărul de companii care pot să o utilizeze. Studiul oferă informații despre tendințele de finanțare, motivațiile pentru sponsorizare și impactul acestor contribuții asupra diverselor sectoare, precum sănătatea și educația.
Highlight: Deși 97% dintre companii sunt conștiente de posibilitatea de a direcționa până la 20% din impozitul pe profit către ONG-uri, modificările legislative din 2017-2018 au restricționat accesul pentru multe firme, ceea ce a dus la o scădere semnificativă a companiilor eligibile, în contextul în care în 2017, peste 27,784 de companii au contribuit cu peste 1.27 miliarde lei, majoritatea invocând responsabilitatea comunității ca principal motiv.
Materialul poate fi consultat aici