Studiul își propune să identifice și să descrie potențialii antreprenori din industriile creative și IT, concentrându-se pe importanța strategică a acestor industrii în contextul economiilor locale din ce în ce mai conectate la economia corporativă globală. Activitățile economice sunt de mult timp motorul economiei, iar generarea de start-up-uri inovatoare reprezintă un instrument puternic pentru jucătorii regionali și naționali de a se adapta la condițiile economice globale. Studiul urmărește să ofere un instrument util pentru identificarea și definirea grupurilor de antreprenori care pot contribui la dezvoltarea firmelor din aceste sectoare strategice.
Highlight: De asemenea, studiul își propune să ofere un profil socio-demografic al antreprenorilor din sectoarele IT și industriile creative (IC), având în vedere factori precum dimensiunea populației, nivelul de educație, sexul, vârsta și alte date necesare. În plus, sunt prezentate principalele segmente ale grupurilor antreprenoriale din sectoarele IT și IC. Definirea industriilor creative este un subiect de dezbatere continuă în literatură, termenul „creativ” referindu-se la industriile care combină creația, producția și comercializarea conținutului creativ.
Materialul poate fi consultat aici