,,Strategie pentru o Europă Creativă” discută despre importanța culturii și a creativității pentru competitivitatea economică a Europei într-o economie post-industrială. În timp ce sectoarele culturale și creative se confruntă cu provocări din cauza globalizării și a fragmentării pieței, ele prezintă, de asemenea, oportunități semnificative de creștere și inovare. Ea pledează pentru politici care promovează creativitatea, integrează considerațiile culturale în legislația UE și încurajează cooperarea între industriile creative și sectoarele tehnologice.
Highlight: Viitorul economic al Europei depinde de creativitate și inovație, deși sectoarele creative europene se confruntă cu provocări globale, precum concurența de la Hollywood și dificultăți în export. Europa are un patrimoniu cultural bogat, un avantaj competitiv important, dar microîntreprinderile și IMM-urile din sectorul creativ se confruntă cu dificultăți în obținerea finanțării. Revoluția digitală aduce atât provocări, cât și oportunități, iar educația creativă este esențială pentru dezvoltarea talentelor. Se recomandă politici UE mai puternice pentru sprijinirea și colaborarea în industriile culturale și creative.
Materialul poate fi consultat aici