Studiul explorează rolul în creștere al crowdfunding-ului în sectoarele culturale și creative (CCS) din Europa, subliniind potențialul său de a remodela implicarea publicului și accesul la finanțare. Analizând aproape 75.000 de campanii, studiul evidențiază crowdfunding-ul ca un instrument multifatetic pentru construirea comunității, dezvoltarea publicului și sprijinul financiar, în timp ce identifică și barierele în calea adoptării mai largi și oferă recomandări de politici pentru îmbunătățirea eficienței sale.

Highlight: Crowdfunding devine o metodă eficientă de strângere de fonduri pentru sectoarele cultural și creativ (CCS) în Europa, cu aproape 75.000 de campanii analizate din 2013, dar metodele tradiționale de finanțare rămân sceptice, generând un gap de peste 3 miliarde de euro, iar peisajul fragmentat limitează scalabilitatea; astfel, colaborările între platformele de crowdfunding și finanțatori publici/privați sunt esențiale pentru a îmbunătăți accesul la finanțare, iar studiul recomandă acțiuni pentru a crește gradul de conștientizare și a îmbunătăți abilitățile actorilor din CCS.

Materialul poate fi consultat aici

LinkedIn
Share
WhatsApp