Cartea Verde din aprilie 2010 despre industriile creative definește „industriile culturale” ca fiind acele sectoare care produc și distribuie bunuri sau servicii având o valoare culturală specifică, precum artele tradiționale, filmul, televiziunea, jocurile video, media digitală și presa. „Industriile creative” sunt acelea care folosesc cultura ca element esențial și au o dimensiune culturală, cum ar fi arhitectura, designul sau publicitatea. Documentul subliniază necesitatea unor colaborări mai ample între arte, știință, afaceri și instituțiile publice pentru a susține experimentarea și inovarea, oferind în același timp sprijin financiar și educațional micilor întreprinzători culturali.

Highlight: De asemenea, CCIs (industriile culturale și creative) depind de modele de afaceri noi, finanțare prin crowdfunding, dar și de recunoașterea valorii activelor lor imateriale. Aceste industrii au o importanță regională distinctivă, recomandându-se sprijin localizat și politici integrate pe termen lung pentru a sprijini dezvoltarea lor ca pilon pentru creșterea economică, coeziunea socială și protecția mediului.

Materialul poate fi consultat aici

LinkedIn
Share
WhatsApp