Formare Culturală a lansat cel de-al doilea volum pe 18 noiembrie 2017, în cadrul evenimentului de networking cultural de la București.

Ne bucurăm de 48 de materiale și le mulțumim celor 58 de autori: Evantia Barca, Răzvan Ion, Emilia Jercan, Paul Bulencea, Laura Câlțea, Sabin Șerban, Eugen Cojocariu, Ariel Constantinof, Dan Eugen Rațiu, Cosmin Nasui, Sabina Ulubeanu, Minodora Cerin, Alina Rizescu, Vlad Craioveanu / Daniel Matei, Diana și Costin Dragomir, Sandra Ghițescu, Monica Predatu, Vintilă Mihăilescu, Tudoriţa Şoldănescu, Mara Nedelcu, Mădălina Roșca și Paul Arne Wagner, Sabina Baciu, Dragoș Nicolaescu, Răzvan Popovici, Cristina Căluean și Georgiana Purcărea, Mihnea Ghilduș, Valentin Partenie, Dan Pierșinaru, Georgiana Ilie, Jean-Lorin Sterian, Constantin Crăciun  / Mădălina Iorga  / Cristiana Bogățeanu, Ciprian Stănescu / Oana Țoiu / Diana Morea / Corina Angelescu, Diana Buluga, Adrian Pop, Ioana Crihană, Radu Oltean, Mircea Vasilescu, Alina Zară, Nicoleta Tudor, David Sandu, Alexandru Solomon, Oltea Zambori, Florin Grozea, Alexandru Păduraru, Alexandra Recăşan, Lucian Haritonov, Oana Filip.

Volumul 02 aduce noi domenii de analiză a ICC, cum ar fi arhitectura socială, terapia prin artă, antreprenoriat social, turism gamificat, educația STEM și STEAM,  design thinking, User Generated Content, dar și concepte inovative precum ar fi lean startup, experience design (designului orientat pe experiența umană), crossover, capitalism cognitiv-cultural sau brokeri pentru comunitate.

Editura PostModernism Museum, 2017
ISBN 978-606-93751-4-3
264 pagini
Format finit: 165×235 mm
Hartie: mat 250g și offset 90g

Noii industriaşi, creativii 02

Studii de caz/Moving Targets
Cercetări/Browsing Networks
Interviuri/Between Lines
Opinii / Because I Said So

Coordinator editor: Oana Nasui
Editor: Minodora Cerin
Design: PostModernism Museum

Cuprins:

Oana Nasui – Editor’s Voice: Noii industriași, creativii

Studii de caz / Moving targets

Alexandru Solomon – One World Romania (agonie și extaz într-un ONG dedicat filmului documentar și drepturilor omului)
Adrian Pop – Arhitectura ca proces de integrare socială a comunităților defavorizate
Diana Buluga – Terapia prin artă – de la joaca meseriei la meseria jocului
Georgiana Ilie – „Decât o Revistă, decât o dată”, opt ani mai târziu
Cristina Căluean și Georgiana Purcărea – Învăţare prin joacă pentru oameni mari
Florentina Loloiu – Modele și soluții inovatoare pentru probleme concrete – creativitatea proiectelor non-profit
Mădălina Roșca și Paul Arne Wagner – Make a Giant. Despre „Uriași de Pantelimon”, un „community art project” al Make a Point
Tudoriţa Şoldănescu – Creative business cup
Monica Predatu – Social Innovators Programme
Ciprian Stănescu, Oana Țoiu, Diana Morea și Corina Angelescu – Social Impact Award
Vlad Craioveanu, Daniel Matei – Impact Hub
Constantin Crăciun, Mădălina Iorga, Cristiana Bogățeanu – Academia inventeaza.ro. Despre lipsa cuvântului „practic” în educație
Sabina Baciu – De ce avem nevoie de o bibliotecă de materiale (și o avem!)
Valentin Partenie – Kinofest te iubesc, Kinofest te urăsc, Kinofest te omor, Kinofest după tine mor!
Sabina Ulubeanu – InnerSound New Arts Festival – o sonată cu mai multe dezvoltări
Jean-Lorin Sterian – Cultura de casă
Nicoleta Tudor – PLAI, a festival of diversity

Cercetări / Browsing Networks

Laura Câlțea – Cum se vede în social media lumea cărții din România
Răzvan Ion – iGen – Curating Experiences
Mircea Vasilescu – Cât ne costă că nu citim
Vintilă Mihăilescu – Tradiții creative și antreprenoriat
Sabin Șerban – Dialoguri între realități: o introducere teoretică
Dan Eugen Raţiu – Orașul creativ și artiștii: natura și sursele creativității urbane

Interviuri / Between Lines

Diana și Costin Dragomir – Mind Tread Studios – one-stop-solution pentru agențiile de publicitate
Radu Oltean – Ilustrația istorică, o nișă specială
Emilia Jercan – High Contrast – Brașov
Ariel Constantinof – Despre vlogging și alți demoni
Ioana Crihană – Bibliotecile, teritorii ale experiențelor colective
Alina Zară – Mândra Chic
Lucian Haritonov – Metal creativ
Alexandra Recăşan – Ctrl-D
Alexandru Păduraru – Creative Tim
Mihnea Ghilduș – Dizainăr – „creez, produc, cumpăr”
Răzvan Popovici – Sonoro: pentru un public încântat, incitat, fermecat
Dan Pierșinaru – Binom artist-întreprinzător creativ prin formula „2C”

Opinii / Because I said so

Minodora Cerin – Despre design thinking sau ce ar putea avea în comun un întreprinzător, un designer și un librar?
Eugen Cojocariu – Magia Radioului
Evantia Barca – Mythbusters: 8 mituri în industriile creative
Cosmin Nasui – Blesteme ale istoriilor artelor
Mara Nedelcu – The challenges of a cultural manager in Berlin
Alina Rizescu – Rizi – design cu focus pe experiența umană
Sandra Ghițescu – Să ai idei e simplu. Să le crești e toată șmecheria.
Florin Grozea – Cine sunt creativii într-o lume de creatori?
David Sandu, Sandra Cristu – Dacă este artist, de ce se gândește la bani?
Oltea Zambori – Tendințe în comunicarea evenimentelor
Dragoș Nicolaescu – Lean startup sau cum să pornești o afacere având costuri și riscuri minime
Paul Bulencea – Are you ready for the Experience Economy? I think not.
Oana Filip – Eseu personal despre industriile creative ieșene

Resurse

În această secțiune regăsiți câțiva finanțatori care susțin organizații din domeniile culturale și creative și câteva platforme online cu resurse pentru dezvoltare profesională.

Putem prelua comenzi din 15 decembrie 2017, la oana at formareculturala.ro

LinkedIn
Share
WhatsApp