„Barometrul Consumului Cultural 2012” descrie starea infrastructurii culturale în gospodării și spații publice din România, relevând un nivel ridicat de deținere a dispozitivelor electronice, precum televizoare (97,9%) și telefoane mobile (88,2%), cu acces variabil la internet și alte resurse culturale, identificând participarea publicului la evenimente culturale și preferințele pentru locații precum instituțiile culturale și parcurile, raportul evidențiind, de asemenea, frecvența activităților de consum cultural, în special în rândul copiilor.
Highlight: Deținerea ridicată a televizoarelor (97,9%) și accesul la telefoane mobile (88,2%) contrastează cu accesul limitat la internet (47,4%), în timp ce 39,4% dintre oameni nu participă la activități culturale, 19,2% preferă casele de cultură, 96,6% dintre copii frecventează spectacole de circ, iar 45% urmăresc sporturi la televizor față de 92% care le preferă online, reflectând o divizare digitală care poate limita accesul cultural și subliniind oportunități pentru instituțiile culturale de a implica un public mai larg prin colaborări cu școlile și evenimente în spații publice.
Materialul poate fi consultat aici