Sesiuni de mastermind

grupuri consultative de la egal la egal pentru antreprenoriat cultural

agenda workshopului aparține grupului

participarea fiecăruia este esențială

facilitatorul primește feedback și adună idei noi

grupul format continuă relaționarea după workshop

În căutarea de metode inovative de găsire și rezolvare a dificultăților inerente unui proiect cultural și creativ, Formare Culturală propune workshopuri de mastermind, alegând orașe din România unde acest tip de abordare este rar în mediile culturale.

Beneficiile unui workshop de tip mastermind
  • sprijin reciproc
  • perspective diferite
  • resurse de tip competențe și abilități
  • împărțirea responsabilităților

Iași, Cluj, Sibiu

Operatori culturali, antreprenori creativi vor fi invitați în locații gazdă active cultural din fiecare oraș, în toamna lui 2021.

Detalii curând

8 ore

Fiecare grup de 20 de participanți din fiecare oraș își alege împărțirea orelor de lucru.

Facilitatorul va propune și supune discuției durata.

Formatul

Participanții vin cu idei noi privind posibilități de dezvoltare a proiectului cultural și crearea de structuri de responsabilitate care să mențină managerii culturali concentrați și pe drumul cel bun.

Înainte de workshop

Subiectul se alege de către facilitator în funcție de problemele enumerate de viitorii participanți în formularul de înscriere.

După workshop

Facilitatorul fiecărui grup de mastermind va rămâne disponibil pentru întrebări și discuții în mediul digital iar grupul format va putea continua relaționarea prin intermediul rețelei Formare Culturală dar și în cadrul evenimentelor de networking cultural organizate în oraș.

Află și despre celelalte module

traininguri interdsciplinare, traininguri specializate, e-tutoriale, sesiuni de mentorat, dezbateri culturale, networking cultural

online și offline

Abonează-te la newsletter

ca să afli când venim în orașul tău.

Resurse & știri

Specializări online: legislație culturală și dezvoltarea audiențelor, pentru artiști, autori, creatori și lucrători culturali

Platformă independentă Formare Culturală pune la dispoziția creatorilor și lucrătorilor culturali ateliere și cursuri ce abordează subiecte precum legea dreptului de autor, legislație culturală, Creative Commons în România, dar și teme precum UX (ușer experience) în...

Noii industriași, creativii – volumul 4

Anul acesta vine volumul 4 :). Vom avea secțiuni noi și contributori noi, desigur. Dcă dorești să recomanzi pe cineva (sau pe tine) care ne poate studii de caz sau cercetări din zona culturală și creativă, așteptăm semn pe adresa oana at...

De la rețele sociale la rețele culturale

Cursul se organizeaz[ doar la cerere. Scrie un mail la oana t formareculturala.ro De ce consumă românii social media?Do’s and don’ts in social mediaCum să ajungi in social media la publicul tău?Analiză pe studii de cazFormator: Cristian China-Birta - Explicarea...

Strategia patrimoniului cultural european pentru secolul XXI

Strategia patrimoniului cultural european pentru secolul XXI trebuie privită pe fundalul schimbărilor care s-au produs în privinţa conceptului de patrimoniu, care îşi are rădăcinile în însăşi istoria Europei, în special în secolele XVIII şi XIX. Poate fi util să facem...

De la public la comunitate

De la public la comunitateCum ajungi la, formezi, întreții oamenii care sunt interesați de proiectele tale? Cum transformi o audiență într-o comunitate? Formator: Oana Nasui Se organizează oricând, la cerere. Pentru orice alte detalii, îți stăm la dispoziție la oana...

De la dezvoltarea audiențelor la comunități active

public vs comunite Un training interdisciplinar de trei zile, fiecare zi cu un specialist care adaptează instrumente inovative din alte domenii pentru dezvoltarea de proiecte culturale specifice.Fiecare zi are propriul specific. Fiecare participant decide ce are...

Legislație culturală și drepturi de autor

legi în cultură drept de autor Un training interdisciplinar de trei zile, fiecare zi cu un specialist care adaptează instrumente inovative din alte domenii pentru dezvoltarea de proiecte culturale specifice.Fiecare zi are propriul specific. Fiecare participant decide...

Netnografie – cercetare online pentru publicuri culturale

Cercetare online pentru publicuri culturaleCe-i cu asta, NetnografiaMetodă de cercetare online, cu un set specific de practici de cercetare calitativă aplicatăNet? Este originară din etnografie.Social Netnografia înțelege interacțiunea socială în contextele...

Cosmin Nasui, istoric de artă – profesii creative

Cosmin Nasui este curator, istoric și critic de artă, manager cultural, evaluator acreditat de artă contemporană, evaluator de proiecte culturale. Este fondator al celei mai largi platforme online românești pentru susținerea și promovarea artei contemporane...

De la meserii creative la industrii culturale – cunoștințe generative și piața muncii creative

„De la meserii creative la industrii culturale”, produs de platforma de resurse Formare Culturală, este un proiect de promovare în mediul online a profesiilor creative, care își propune investigarea specificului acestor tipuri de meserii. Domeniile culturale abordate...

UX pentru proiecte culturale

UXD (user experience design) nu este un concept ferecat doar în lumea produselor digitale. El este despre utilizator în primul rând și abia apoi despre produsul pe care îl construiești pentru aceștia, or utilizatorul este omul obișnuit pe care ni-l dorim drept...

Raport: ghidaj privind sisteme financiare reziliente pentru industrii culturale și creative @ Creative FLIP

Creative FLIP a publicat în iunie 2020 un raport de analiză care vizează un ecosistem de acces la finanțe mai rezistent la crize pentru sectoarele culturale și creative. Raportul elaborat de Sylvia Amann, expert senior FLIP creativ în finanțe pentru ICC care,...

Networking cultural pentru industrii creative, dezbatere culturală despre inovații în patrimoniu imaterial & more

Formare Culturală, platformă de resurse pentru industrii culturale și creative, se adaptează contextului social și cultural actual și aplică instrumente specifice nevoilor de informare, conectare și profesionalizare a lucrătorilor și antreprenorilor culturali. În...

Internet Universality Indicators sau Indicatori ai universalității internetului @ UNESCO

Internetul este mult mai mult decât tehnologia digitală; este, de asemenea, o rețea de interacțiuni economice și sociale șirelații. Ca atare, acest lucru a arătat potențial de a permite drepturile omului, de a împuternici indivizii și comunitățile,și de a facilita...

#culture2030goal – Agenda 21

Campania #culture2030goal, organizată de United Cities and Local Governments (UCLG) a lansat o declarație privind cultura și pandemia COVID-19. „Odată cu lumea cu care se confruntă astăzi pandemia COVID-19 și cu necesitatea de a ne reconstrui mâine societățile,...

Instrumente inovative pentru proiecte culturale

Inovație+cultură=love Un training interdisciplinar de trei zile, fiecare zi cu un specialist care adaptează instrumente inovative din alte domenii pentru dezvoltarea de proiecte culturale specifice.Fiecare zi are propriul specific. Fiecare participant decide ce are...

Cultura, al patrulea pilon al sustenabilității

„Dezvoltarea durabilă poate fi definită ca un progres care răspunde nevoilor prezentului, fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi.” (Agenda 21 Culture) Această definiție a fost dezvoltată în anii 1980 pe baza a trei...

Raport de evaluare: Mecanismele de finanțare publică

Raportul, de către Centrul pentru Legislație NonProfit, își propune să pună în discuție problema finanțării publice a activităților nonprofit (din bugetele publice locale sau naționale) printr-o analiză cât mai completă a datelor existente privind o parte a diverselor...

Dezbatere pe tema drepturilor de autor

Teatrelli și platforma Formare Culturală organizează dezbatere pe tema drepturilor de autor: de la contracte până la drepturi și obligații, de la organisme de gestionare a drepturilor de autor și conexe la uniuni de creație. Drepturile de autor sunt un subiect greoi...

Finanțarea publică a activităților non-profit @ Centrul pentru Legislație Nonprofit

2.5 lei este suma pe care statul român a alocat-o prin Legea Granturilor și O.G 51/1998, în anul 2017, unui consumator de cultură.  În contextul temelor stringente referitoare la finanțările publice ale activităților non-profit din domeniul tineret, social și...

Conferința Evenimente culturale responsabile: cum să organizezi proiecte creative cu grijă față de oameni și mediu

  conferință & ateliere tematice despre relația dintre cultură și dezvoltarea durabilă  prezentare și distribuție a Ghidului pentru evenimente culturale responsabile 27-28 noiembrie 2019, Incuboxx, Timișoara   „Evenimente culturale responsabile” este un...

Networking cultural, marca Formare Culturală, întâlnirea din 2019

Platforma Formare Culturală organizează din 2014 întâlniri de networking cultural la care sunt invitați participanții la traininguri, formatorii, partenerii și la care sunt facilitate întâlnirile cu reprezentanți de instituții publice și private, de tipul organizatori...

Digital Toolkit for Arts and Culture @ Arts Council

Cei de la Arts Council England ne pun la dispoziție un minunat material cu resurse, sfaturi și articole destinate practicienilor care doresc să îmbunătățească produsele și serviciile digitale existente sau să dezvolte unele noi. Make digital work! Digi Toolkit Book...

Propunere de politică publică privind statutul artistului

Propunere de politică publică: Consolidarea unui statut societal al artistului, autorului, creatorului în România Acest document de propunere de politică publică urmărește formatul propus prin HG 775/2005 și este o versiune compactă, respectând rigorile standard...

Strategia pentru cultură și patrimoniu național 2016-2022, neadoptată

Pentru că am aflat (la un eveniment din septembrie 2019) că se pregătește o nouă strategie culturală națională, cea anterioară fiind îndelung citată dar niciodată avizată, vă invităm totuși să citiți mai jos Strategia pentru cultură și patrimoniu național 2016-2022,...

Conferință închidere proiect „Cultura alternativă”: despre o propunere de politică publică privind statutul artistului

Pe 25 septembrie 2019, la Casa Filipescu Cesianu-Muzeul Municipiului București, Calea Victoriei 151, începând cu ora 11:00, va avea loc Conferința de închidere a proiectului Cultura Alternativă, un proiect inițiat de Asociația Culturală Flower Power, cofinanțat de...

Consultare publică și evenimente de diseminare: propunere de politică publică (PPP) „Consolidarea unui statut societal al artistului, autorului, creatorului, în România”

Proiectul „Cultura Alternativă” a fost inițiat de Asociația Culturală Flower Power și destinat persoanelor și entităților relevante din domeniul cultural, în direcția consolidării capacității acestora în dezvoltarea de politici publice culturale. Proiectul are ca...

Lansare apel de proiecte – Consolidarea Antreprenoriatului Cultural și Dezvoltarea Audienței și a Publicului

Programul RO-CULTURA este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 și vizează consolidarea dezvoltării economice și sociale prin cooperare culturală, antreprenoriat cultural și managementul patrimoniului cultural. Prezentul apel se adresează proiectelor care contribuie...

Training #formareculturala în proiectul „Protejarea și promovarea sustenabilă a moștenirii Art Nouveau în Regiunea Dunării”

Bucuroși și onorați sa participăm ca traineri #formareculturala în proiectul „Protejarea și promovarea sustenabilă a moștenirii Art Nouveau în Regiunea Dunării", in cadrul modului de cursuri de management cultural al patrimoniului din 9-11 aprilie 2019. Formare...

Dezvoltare comunitară prin formare culturală: networking cultural și publicație de bune practici

Proiectul „Dezvoltare comunitară prin formare culturală: creșterea și diversificarea publicurilor prin proiecte culturale în cartiere” este derulat de platforma Formare Culturală în 2018. În cadrul acestuia se concep traininguri specializate pentru lucrătorii în...

Subscribe, like, enjoy!

LinkedIn
LinkedIn
Share
WhatsApp