Analiză ecosistem creativ
Radiografie a ecosistemului creativ din România: o analiză multidimensionalăIntroEcosistemul creativ din România la începutul anului 2024 reflectă o realitate complexă, aflată la intersecția dintre tradiție și modernitate, între presiunile comerciale și aspirațiile...
Ceva pe cultură din documentul strategic „Alegerea Europei – orientări politice pentru Comisia Europeană 2024-2029”?
Din planul politic al Uniunii Europene pentru perioada 2024-2029 am căutat să vedem unde ne-am integra noi, cu zona culturală. Am găsit capitolul „Protejarea democrației europene și statului de drept”, unde intră și industriile culturale și creative, cu temele deja...
Strategia UE pentru diplomația culturală: Promovarea cetățeniei culturale globale și a parteneriatelor internaționale
Documentul evidențiază obiectivele și concluziile Acțiunii Pregătitoare „Cultura în Relațiile Externe ale UE”, subliniind importanța culturii în creșterea influenței globale a UE și necesitatea unei strategii coerente pentru întărirea legăturilor culturale cu țările...
Studiu #meseriileviitorului: motivațiile în carieră și așteptările la locul de muncă ale Generației Z (Gen. Z)
Am găsit un studiu recent (septembrie 2023) care a chestionat peste 1.000 de debutanți în carieră din generația Z care lucrează la companii mijlocii și mari din SUA pentru a înțelege perspectivele și comportamentele care conduc la luarea deciziilor în carieră ale...
Statistici culturale în Uniunea Europeană / Culture statistics – cultural employment in EU
În 2022, ocuparea forței de muncă în domeniul cultural a reprezentat 3,8 % din totalul angajării în UE, (echivalent cu 7,7 milioane de persoane), variind de la 1,5 % în România la 5,4 % în Țările de Jos. În general, ocuparea forței de muncă în domeniul cultural a...
Patrimoniu cultural și natural, marca Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23
Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 a luat naștere în anul 2010 la inițiativa multiplului campion european, mondial și olimpic la kaiac-canoe, Ivan Patzaichin, împreună cu arhitectul Teodor Frolu, din dragoste pentru Deltă, tradiție și natură, și din dorința de a...
13 acceleratoare din România pentru fondatorii de startup-uri
Oana Coșman de la Start-up.ro a strâns o serie de acceleratoare din România și programe destinate startup-urilor la care vă puteți înscrie în acest an: Innovation Labs, Techcelerator, StepFWD, Commons Accel, Orange Fab, F&B Business Accelerator, ADRVEST Accel by...
Strategie de Dezvoltare Culturală a municipiului Baia Mare 2015-2030
„Strategia de Dezvoltare Culturală a Municipiului Baia Mare 2015-2030” a fost creată în contextul aplicării orașului Baia-Mare pentru titulatura de Capitală Europeană a Culturii 2021. Orașul s-a aflat pe lista finală de patru orașe din România. În 2030, Baia Mare ar...
Strategia „Cahul – capitala cultural-creativă a Republicii Modova, 2022-2030”
Strategia „Cahul – capitala cultural-creativă a Republicii Modova, 2022-2030” este un document depolitici publice al Administrației Publice Locale (APL I) Cahul elaborat participativ, care constituie baza planificării și intervențiilor culturale prioritare.Strategia...
Raport privind „Situația teatrelor în statele membre UE”
Programul anual de lucru 2020 pentru implementarea Programului Europa Creativă prevede o acțiune privind „Sprijinul sectorial pentru sectorul teatrului” sub forma unui studiu general, ale cărui rezultate sunt prezentate în acest raport, lansat în iunie 2022. Se...
Propunerea pentru Cultură în programul de guvernare 2021-2024
:MINISTERUL CULTURII Impactul activităţii sectoarelor cultural-creative din România, în anii în care economia este sănătoasă şi nu combaterea efectelor pandemiei este preocuparea prioritară, reprezintă aproximativ 3,6% din PIB şi vizează nu doar populaţia ţării, ci...
Cultura din Planul Național de Relansare și Reziliență al României
Regăsiți mai jos documentul dedicat culturii din Planul Național de Relansare și Reziliență al României, cu un buget de 449 de milioane de euro. PNRR propune 3 reforme și 7 investiții pentru a răspunde provocărilor și a propulsa turismul de destinație, cu un buget...
Sectoarele culturale și creative din Europa postCOVID-19
Sectoarele culturale și creative (SCC) au fost puternic afectate de consecințele pandemiei COVID-19. Un studiu din februarie 2021 al Departamentului pentru politici structurale și de coeziune, Direcția Generală Politici Interne de la Parlamentul European, analizează...
Strategia patrimoniului cultural european pentru secolul XXI
Strategia patrimoniului cultural european pentru secolul XXI trebuie privită pe fundalul schimbărilor care s-au produs în privinţa conceptului de patrimoniu, care îşi are rădăcinile în însăşi istoria Europei, în special în secolele XVIII şi XIX. Poate fi util să facem...
,,Promovarea ocupării forței de muncă și incluziunii sociale prin Achiziții Publice responsabile”
Ghidul „Buying Social” al Comisiei Europene subliniază importanța integrării considerentelor sociale în achizițiile publice, având ca scop să ajute cumpărătorii publici să valorifice puterea lor de cumpărare pentru a obține rezultate sociale pozitive, precum...
,,Explorarea Impactului Inteligenței Artificiale și a Roboților în Învățământul Superior: O Analiză Critică.”
Raportul “The Coming ‘Intelligent University’”de Andrew M. Cox explorează impactul potențial al inteligenței artificiale și al roboților asupra învățământului superior din Marea Britanie. Acesta include o revizuire critică a literaturii de specialitate, identifică...
Cum să încurajăm creativitatea în economia europeană? Pași pentru promovarea politicilor culturale în UE.
,,Strategie pentru o Europă Creativă” discută despre importanța culturii și a creativității pentru competitivitatea economică a Europei într-o economie post-industrială. În timp ce sectoarele culturale și creative se confruntă cu provocări din cauza globalizării și a...
Cultura în criză – studiu UNESCO
Prin acest „Ghid de politici pentru un sector creativ rezilient”, UNESCO oferă îndrumări practice factorilor de decizie politică în timp ce aceștia luptă pentru includerea industriilor culturale și creative în planurile de redresare socială și economică. Pentru a se...
Clearing rights in collections_webinar
This webinar by Europeana focuses on exploring the copyright and licensing issues associated with clearing rights for online use of cultural heritage objects. In this webinar, guest speaker Naomi Korn, and Ariadna Matas and Maša Škrinjar from the Europeana Foundation,...
Raport: ghidaj privind sisteme financiare reziliente pentru industrii culturale și creative @ Creative FLIP
Creative FLIP a publicat în iunie 2020 un raport de analiză care vizează un ecosistem de acces la finanțe mai rezistent la crize pentru sectoarele culturale și creative. Raportul elaborat de Sylvia Amann, expert senior FLIP creativ în finanțe pentru ICC care,...
Internet Universality Indicators sau Indicatori ai universalității internetului @ UNESCO
Internetul este mult mai mult decât tehnologia digitală; este, de asemenea, o rețea de interacțiuni economice și sociale șirelații. Ca atare, acest lucru a arătat potențial de a permite drepturile omului, de a împuternici indivizii și comunitățile,și de a facilita...
#culture2030goal – Agenda 21
Campania #culture2030goal, organizată de United Cities and Local Governments (UCLG) a lansat o declarație privind cultura și pandemia COVID-19. „Odată cu lumea cu care se confruntă astăzi pandemia COVID-19 și cu necesitatea de a ne reconstrui mâine societățile,...
Cultura, al patrulea pilon al sustenabilității
„Dezvoltarea durabilă poate fi definită ca un progres care răspunde nevoilor prezentului, fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi.” (Agenda 21 Culture) Această definiție a fost dezvoltată în anii 1980 pe baza a trei...
“Analiza Veniturilor și Cheltuielilor Bugetelor Locale în 2020: Impozite, Transferuri și Subvenții în România”
Anexa nr. 10 conturează categoriile de venituri și cheltuieli pentru bugetele locale în 2020, detaliind diverse tipuri de impozite, transferuri și subvenții alocate județelor, municipiilor și altor unități administrative locale din România. Aceasta oferă un cadru...
Recuperarea sectoarelor culturale și creative post-pandemie: Provocări pentru activitățile tradiționale și rolul inovării în relansare
Pandemia de COVID-19 a afectat grav sectoarele culturale și creative, punând în pericol locurile de muncă și stabilitatea economică, în special în zonele urbane; deși sub-sectoare precum conținutul digital au înregistrat creșteri, activitățile tradiționale desfășurate...
Economii creative și sustenabilitate: Cum proiectul DISCE propune inovații pentru a combate inegalitățile structurale
Proiectul DISCE (Developing Inclusive and Sustainable Creative Economy) analizează economiile creative din Europa, în special în contextul pandemiei de COVID-19, evidențiind inegalitățile structurale și necesitatea unor politici incluzive și sustenabile, subliniind...
Diversificarea conținutului cultural prin Crowdsourcing: text, imagini și audio
Raportul „Crowdsourcing în Patrimoniul Cultural” de Robert Davies de la Universitatea Tehnologică din Cipru analizează inițiativele actuale de crowdsourcing din cadrul ecosistemului european, evidențiind potențialul conținutului crowdsourced de a îmbogăți colecțiile...
“Coaliția Creativă: Oportunități pentru tineret și creștere incluzivă Covid-19”
Inițiativa Coaliției Creative își propune să valorifice creativitatea pentru a modela un viitor mai bun post-pandemic, subliniind rolul esențial al creativității în unificarea oamenilor în timpul crizei. Aceasta se concentrează pe deschiderea oportunităților pentru...
,,Îmbunătățirea achizițiilor publice prin obiective sociale: Inițiativa „Buying for Social Impact” în Uniunea Europeană”
Inițiativa „Buying for Social Impact” (BSI) a fost înființată pentru a îmbunătăți integrarea obiectivelor sociale în achizițiile publice din Uniunea Europeană, desfășurându-se între iulie 2018 și ianuarie 2020, cu scopul de a motiva autoritățile contractante să...
Raport de evaluare: Mecanismele de finanțare publică
Raportul, de către Centrul pentru Legislație NonProfit, își propune să pună în discuție problema finanțării publice a activităților nonprofit (din bugetele publice locale sau naționale) printr-o analiză cât mai completă a datelor existente privind o parte a diverselor...
“Analiza Industriilor Culturale și Creative din Nord-Vestul României: Creștere Economică și Provocări Regionale”
Documentul examinează industriile culturale și creative (ICC) din regiunea de Nord-Vest a României, evidențiind impactul economic, tendințele de creștere și distribuția sectorială. Acesta evidențiază poziția regiunii la nivel național, numărul întreprinderilor...
“Strategii pentru Finanțarea Eficientă a ONG-urilor: Colaborare, Transparență și Reforme Inspirate din Practici Internaționale”
Raportul evidențiază importanța colaborării în realizarea unor analize și soluții cuprinzătoare pentru finanțarea ONG-urilor. Acesta susține adoptarea unor mecanisme de finanțare diverse pentru a spori capacitatea de adaptare și răspuns a ONG-urilor, subliniind...
Digital Toolkit for Arts and Culture @ Arts Council
Cei de la Arts Council England ne pun la dispoziție un minunat material cu resurse, sfaturi și articole destinate practicienilor care doresc să îmbunătățească produsele și serviciile digitale existente sau să dezvolte unele noi. Make digital work! Digi Toolkit Book...
Propunere de politică publică privind statutul artistului
For English please scroll down Propunere de politică publică: Consolidarea unui statut societal al artistului, autorului, creatorului în România Acest document de propunere de politică publică urmărește formatul propus prin HG 775/2005 și este o versiune compactă,...
Strategia pentru cultură și patrimoniu național 2016-2022, neadoptată
Pentru că am aflat (la un eveniment din septembrie 2019) că se pregătește o nouă strategie culturală națională, cea anterioară fiind îndelung citată dar niciodată avizată, vă invităm totuși să citiți mai jos Strategia pentru cultură și patrimoniu național 2016-2022,...
„Raportul Consumatorului 2019: Comportamente media și obiceiuri de cumpărare în rândul familiilor și tinerilor – Tendințe și analize interactive.”
Paragraf: Raportul Consumatorului din decembrie 2019 prezintă o versiune interactivă cu date cuprinzătoare despre diverse segmente de consumatori, concentrându-se pe comportamentele de consum media, utilizarea online, obiceiurile de cumpărare și preferințele în...
Profesii liberale care nu se înregistrează în registrul comerțului
Dacă ești: arhitect, conservator, restaurator, consilier în proprietate industrială, evaluator autorizat, sociolog, psiholog, specialist în domeniul amenjării teritoriului și urbanismului, atunci ai profesie liberală. Dacă nu, nu 🙂 Asta ca să risipim confuzia conform...
30 de ani de capitale europene ale culturii
Acest raport monitorizează titulatura de capitală europeană a culturii de la înființarea sa, în 1985. Capitals Culture 30 Years by Oana Ionita Nasui on Scribd
Viitorul AioT (Inteligenta Artificiala a Lucrurilor): trend-uri și prognosticuri
AI și IoT, atunci când sunt combinate ca AIoT, transformă rapid industriile, permițând organizațiilor să obțină o mai mare eficiență și competitivitate. Un studiu global realizat de IDC a dezvăluit că companiile care folosesc AI alături de IoT raportează depășirea...
Dosarul de candidatură care i-a adus Timișoarei titlul de Capitală Europeană a Culturii 2021
Sperăm că l-ați citit deja; dacă nu, îl regăsiți mai jos. Stați la curent cu parcursul programului Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2021 aici. Timisoara 2021 by Oana Ionita Nasui on Scribd
„Cultură pentru Coeziune și Creștere: Noua Agendă Europeană pentru o Societate Incluzivă”
„Noua Agendă Europeană pentru Cultură” a Comisiei Europene are ca scop creșterea participării culturale și abordarea provocărilor precum inegalitatea socială și transformarea digitală, subliniind rolul culturii în promovarea coeziunii sociale, creșterii economice și...
Cultura în prim-plan: Comisia Europeană sprijină industriile creative și protecția patrimoniului pentru a combate inegalitățile și populismul.
Departamentul de comunicare a Comisiei Europene cu o nouă agendă culturală, subliniază importanța culturii în promovarea coeziunii sociale, creșterii economice și identității europene, abordând provocări precum inegalitatea socială, creșterea populismului și impactul...
Management cultural / artistic în contexte internaționale, un studiu generos din 2017
Găsiți mai jos un studiu (EN) din 2017, cu experți de la Universitatea din Hildesheim, Germania, asupra punctelor de vedere ale managerilor de artă / culturale din jurullume cu privire la profesia lor, condițiile de muncă, actualeprovocări, competențe necesare și...
Manifest de 10 puncte pentru creștere incluzivă și inovare în sectorul creativ din Marea Britanie: sprijin financiar, dezvoltarea competențelor și sustenabilitate.
Industria creativă contribuie cu peste 100 de miliarde de lire sterline la economia Marii Britanii, angajând peste 2 milioane de persoane și crescând rapid. În ciuda succesului, persistă provocări precum inegalitățile regionale, lipsa de competențe și...
Ghidul evaluatorului de proiecte culturale la Administrația Fondului Cultural Național
Materialul de față a fost realizat ca răspuns la solicitările și notificările transmise deopotrivă de către operatorii culturali și de către experții evaluatori. Prin acest ghid Administrația Fondului Cultural Național dorește să ofere o platformă de referință care să...
Prima și a doua Strategie culturală a Bucureștiului
În contextul pregătirii Bucureștiului pentru participarea la concursul privind titlul de capitală europeană a culturii 2021, a fost creată în 2014 o Strategie culturală a orașului, pe o perioadă de 10 ani, prima de acest fel, de către Asociația PostModernism Museum,...
„Competențe Antreprenoriale pentru Artiști și Operatorii Culturali: Raportul ArtENprise și Practici Europene”.
Raportul Entrepreneurial competences for artists and cultural operators, "ArtENprise", se concentrează pe sprijinirea artiștilor și a organizațiilor culturale în dezvoltarea competențelor antreprenoriale. Proiectul a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene și are...
Spillover effect sau efectul de propagare al industriilor creative
În 2012, Comisia Europeană a făcut pentru prima dată un subiect al agendei sale din efectele de propagare („spillover effect”) al artei, culturii și industriilor creative. Parteneriatul european de cercetare privind difuzările culturale și creative (European Research...
Tendințe ale comportamentului filantropic al populației și sectorului de afaceri @ ARC România
Studiul „Tendințe ale comportamentului filantropic al populației și sectorului de afaceri" este produs de Asociatia pentru Relații Comunitare (ARC) și face parte din proiectul „Harta Resurselor” finanțat prin granturile SEE 2009-1014 în cadrul Fondului ONG în România....
România 2017. Sectorul neguvernamental – profil, tendințe, provocări @ FDSC
Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile lansează studiul ”România 2017. Sectorul neguvernamental – profil, tendințe, provocări”, o încercare de a observa și a defini dimensiunea și dinamica sectorului neguvernamental din România în perioada 2010 – 2016. Studiul...