Cultura 2.0: ideile bune nu mai sunt suficiente. Cultura prezentă este încadrată în zona industriilor culturale și creative datorită necesității distribuției și comunicării la nivel larg. Globalizarea în piața ideilor culturale a schimbat mecanismele și rolurile artistului, creativului, producătorului, distribuitorului și beneficiarilor și a mutat o mare parte a creației și consumului cultural în mediul digital. Interdisciplinaritatea domeniilor culturale redefinește toate genurile creative, eliberându-le de formele clasice de înțelegere (arte plastice, teatru, muzică, dans etc.) și adăugându-le o importantă coordonată performativă (performing architecture, perfoming food, performing arts etc.).

Prin interactivitatea acțiunilor culturale, beneficiarii au devenit creatori de conținut. În această nouă realitate a culturii 2.0, este importantă profesionalizarea continuă a tuturor actorilor culturali implicati, adaptarea la comunități nou-formate de mediul online, la tipuri de noi tehnologii de tip app și device-uri de tip smart.

În acest context, programul Formare Culturală, sesiunea din toamna 2016, oferă tinerilor traininguri de profesionalizare în sectoare culturale și creative diverse: economia artei, management cultural, cereri de finanțări pentru proiecte culturale, antreprenoriat în industrii creative. Trainingurile se desfășoară în octombrie și noiembrie 2016 la București. Participarea la această sesiune de traininguri este gratuită datorită unei co-finanțări din partea Ministerului Culturii.

Înscrieri aici

Trainerii Andreea Grecu, Sabina Baciu, Amalia Alexandru și Cosmin Nasui au activitate în domeniile lor profesionale de 8+ ani, având recunoaștere profesională în interiorul breslei. Amalia Alexandru are experienţă în scrierea şi implementarea proiectelor culturale, în susţinerea trainingurilor despre sustenabilitatea iniţiativelor culturale şi modalităţile de comunicare eficientă a proiectelor. Andreea Grecu lucrează de peste 13 ani în sectorul non-guvernamental pentru asociații culturale şi uniuni profesionale din domeniul teatrului, dansului contemporan, educaţiei creative şi politicilor culturale, dezvoltând în paralel experiență în audit în instituții publice de cultură. Cosmin Nasui este curator, critic de artă, manager cultural, evaluator artă contemporană, cu experiență curatorială și de critică de artă de 17 ani. Sabina Baciu este chief knowledge officer al Asociației Oricum și dezvoltator al Creative Est, primul festival de industrii creative din România, lucrând peste 8 ani în domeniu. 

Sesiunea din toamna lui 2016 desfășoară cele 4 traininguri, de la 10.00 la 17.00, într-o zi de sâmbătă. Numărul de participanți per training este de 10 persoane. Toți cursanții beneficiază de accesul la evenimentul anual de networking Formare Culturală, unde sunt invitați participanții la trainingurile anterioare dar și reprezentanți ai instituțiilor publice și private de cultură, românești și străine, directori de programe de finanțare și unde sunt facilitate conexiunile profesionale.

Înscrieri aici

Programul Formare Culturală folosește o formulă complexă de training care reprezintă nu doar conectarea viitorilor profesioniști în cultură cu evoluția fenomenului artistic din România, ci și posibilitatea de a dialoga cu reprezentanți de organizații care au o experiență notabilă în domeniu, generând premisele dezvoltării unor proiecte artistice originale derulate în colaborare.

Cursanții Formare Culturală din ultimii patru ani sunt manageri culturali, artiști, actori, muzicieni, performeri, designeri, creativi, curatori, galeriști de artă, directori de instituții publice, experți culturali, specialiști în aplicații de finanțare europene, economiști etc. Trainingurile au folosit încadrării în punctajele necesare diferitelor fișe de posturi instituționale publice sau private, dar și profesionalizării și specializării în domeniile industriilor creative și culturale.

Rețeaua Formare Culturală este una dinamică, unde se încurajează continuu întâlnirile de tip hub în mediul virtual și colaborările pe proiecte și topicuri comune folosind instrumente actuale de comunicare (Skype, online project management, tutoriale video etc.). Acestă extindere în digital vine din nevoia de a da un acces cât mai mare tuturor beneficiarilor din țară, între sesiunile de traininguri cu participare locală.

Pe lângă acest format de training, Formare Culturală oferă și consultanță pe proiecte și programe culturale individuale, prin specialiștii săi.

Trend-setting educațional deschis de Formare Culturală a inspirat alți operatori publici și privați să adreseze cursuri care să răspundă unor nevoi actuale specifice peisajului cultural românesc și să includă în echipa de traineri componenta de specialiști practicanți.

Înscrieri la trainingurile economia artei, management cultural, cereri de finanțări pentru proiecte culturale, antreprenoriat în industrii creative aici 

Parteneri: Asociația Operatorilor Culturali din România, Asociația Oricum, Institutul Balassi – Institutul Maghiar din Bucureşti

Parteneri media: Modernism.ro, Fundația Națională a Tinerilor Manageri, Edusa

Trainingurile fac parte din „Formare Culturală, accelerator de formare profesională și hub de networking pentru tineri antreprenori”, proiect finanțat de Ministerul Culturii.

 

formare-culturala_toamna-2016

///

Programul Formare Culturală implementează conceptul de „experiență formalizată” în formarea profesională creativă prin oferirea de traininguri în proiecte culturale și creative.

Programul aduce profesioniști și practicieni din medii culturale și creative  – ca traineri și consultanți – laolaltă cu cei care lucrează sau aspiră să lucreze în industrii culturale.

Atelierele, cursurile și sesiunile de consultanță sunt susținute de traineri cu experiență de peste 10+ ani experiență în domeniul abordat.

Web: http://www.FormareCulturala.ro
Facebook: http://www.facebook.com/FormareCulturala
LinkedIn Profile: http://linkedin.com/company/formare-culturala

#formareculturala

@FormareCulturala